31.5 C
تهران
شنبه 16 خرداد 1405 برابر با 2585 شاهنشاهی
کافه لیبرال

زمانی که امید به مانع تبدیل می‌شود

برای هانا آرنت، یکی از اندیشمندان مهم قرن بیستم، امید مانعی خطرناک علیه کنش‌های شجاعانه است. در نگاه او، راه مبارزه با ستم و تاریکی، تلاش و قدم برداشتنه، نه امیدواری.
آرنت میگه امید ضد بشره چون انسان‌ها را از این جهان، از واقعیت، دور می‌کنه، چون میل به نتیجه‌ای از قبل تعیین‌شده در آینده است و ما رو از الان و امروز بیرون می‌کشه. از همه مهمتر اینکه امید ذاتا منفعله و در کنار ظلم به زندگی عادی ادامه میده…
در نقطه مقابل خیلی ها معتقدند که بدون امید، انسانی که زیر سلطه ستم زندگی میکنه از بین خواهد رفت یا دیوانه خواهد شد. نظر شما راجع به امید چیه؟
آیا امید رو لازمه زنده موندن در شرایط سخت و ساختن زندگی بهتر میدونید یا مثل آرنت، فکر میکنید امید باعث عقب نشینی از حقیقت و عادت به توسری خوری و زندگی مسالمت آمیز زیر سایه ظلمه؟
#هانا_آرنت #استبداد
#بورژوا #آزادی #آزادیخواهی #لیبرالیسم #محمدماشینچیان
#فاشیسم #جنگ_جهانی #آلمان #فرانسه #کمونیسم #مارکسیسم

مطالب بیشتری که ممکن است مورد علاقه شما باشند

جان رالز و عدالت اجتماعی

cafeliberal

باروخ اسپینوزا

cafeliberal

چین نمی‌خواهد شما این ویدیو را ببینید

cafeliberal

چگونه مسلمان شدیم گفتگو با آرمین لنگرودی پژوهشگر ادیان 1-2

cafeliberal

ویدئو: سومین گفت‌وگوی دکتر کاظمی با دکتر مرتضی مردیها، موضوع عدالت و برابری

cafeliberal

پایان دیکتاتور تهران

cafeliberal

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. ما فرض خواهیم کرد که شما با این مسئله موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. تائید بیشتر بخوانید